via Yunoo een ander energiecontract aangevraagd. Betekent dit dat mijn contract bij mijn huidige leverancier dan automatisch wordt opgezegd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee. Je kunt het beste even bellen met de energieleverancier waar je naar wilt overstappen. Ze kunnen je dan vertellen hoe het zit.

Hou er rekening mee dat je een bedrag moet betalen als je voor het einde van de contractduur opzegt. In veel gevallen betaalt de nieuwe leverancier dat, maar dat kun je het beste even checken met ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste gast e.a.,

Na bevestiging stuurt Yunoo je aanvraag direct door naar je nieuwe leverancier. De nieuwe leverancier zegt jouw contract bij je oude leverancier op. Als de resterende looptijd van je huidige contract korter is dan twee maanden, kun je het beste even nabellen en het contract zelf opzeggen. Zo voorkom je dat jouw contract stilzwijgend wordt verlengd.
Na ontvangst van de bevestiging van de leverancier heb je een bedenktijd van zeven werkdagen waarbinnen je de overeenkomst zonder opgaaf van redenen mag herroepen (ontbinden).
Binnen 3 a 4 weken is de overstap gerealiseerd.

Ik hoop dat ik je voldoende heb geïnformeerd.

Groetjes en succes, Yunoo Moneta