Jongmeerderjarige kinderen zijn kinderen van 18 tot 21 jaar. Tot de 21e verjaardag zijn ouders nog wettelijk verplicht bij te dragen in de vorm van een onderhoudsplicht. Deze plicht geldt voor alle ouders (stiefouders, adoptie-ouders, voogden etc,) en niet alleen voor gescheiden ouders. De kosten waarin voorzien moet worden zijn de 'kosten voor levensonderhoud en studie'. Deze kosten komen in grote lijnen neer op de 'kosten voor opvoeding en verzorging', waarvoor de kinderalimentatie bedoeld is.

Zie link bron
ronron1212
13 jaar geleden
De verplichting vervalt op de 21 verjaardag

Je zal dus ongeveer een halve maand moeten betalen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hele maand waarin het kind 21 wordt ben je verplicht alimentatie te betalen.