Komen jullie al wel eens euro's tegen uit de nieuwe eurolanden?

Sinds een paar jaar hebben Cypres, Slovenie en Malta ook euro's. Ik vraag me af of de euro's uit die landen al rouleren in ons land. Ik ben ze nl. nog nooit tegen gekomen. Of zijn er van deze munten ook zo weinig uitgegeven dat het collectorsitems zijn en ze allemaal bij verzamelaars terecht komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik let er ook op als ik toevallig een keer contant betaal en geld terug krijg maar ik ben ze ook nog nooit tegen gekomen.
Waarschijnlijk komt dat omdat het niet zo n populiare vakantielanden zijn en het langer duurt voordat ze over de wereld rouleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cyprus en Malta zijn hier al wel gearriveerd.:)
Wij sparen ze voor mijn vader. Die wil van alles een set hebben (tot GROTE ergernis van mijn moeder! :)
Jullie begrijpen het al: alle verkregen munten worden aan een grondige inspectie onderworpen. Als er een 'nieuwe' is dan wordt die bewaard. Wij houden ze dus inderdaad achter. Bijzondere uitgaven worden daarnaast óók weer gespaard.
Cyprus zie je vooral na de vakantie wel regelmatig voorbij komen.
Eén tip: begin niet een dergelijke verzameling; het kost letterlijk handen vol met geld! :) :)
13 jaar geleden
Van Malta en Slovenie heb ik er ook al een aantal. Er zijn er inderdaad nog helemaal niet zoveel want het is lastig het bij elkaar te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze toch al verschillende malen gezien hier.
Nou hebben wij ook veel te maken met Oosteuropeanen ,en vrachtwagenschauffeurs die vaak allemaal contant betalen.
En die mensen komen regelmatig door veel landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de laatste tijd alleen nieuwe Europese munten zowat...Grappig though, had ze eens opgezocht, zo'n 2 euro munt kost 2.50 euro:O