Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Plaats vergeten bij overschrijving. Wat dan?

Als je bij een overschrijving via de bank de plaatsnaam vergeten bent maar wel zeker weet dat het rekeningnummer en de naam kloppen. Word de betaling dan wel verwerkt of geweigerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
643

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

die word gewoon verwerkt.. plaatsnaam zit gekoppeld aan de naam en rekeninghouder..
dit word automatisch verwerkt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ik het goed begrijp bedoel je het betalen via een acceptgiro. Het zal geaccepteerd worden, het gaat immers om het rek.nummer. Als ik per Internet een betaling doe kan ik vaak niet eens genoeg informatie opschrijven in het desbetreffende invulveld.

Maar doe je geen betalingen per Internet? Daar kan je meteen zien of de betaling geaccepteerd is en uitgevoerd wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van je bank af. De meeste banken voeren deze controle uit voor grote overschrijvingen.

Voor kleine bedragen, voeren sommige banken een controle op rekeningnummer +NAW gegevens, anderen voeren geen controle uit.

Omdat je de betaling verstuurd hebt, zal hij wel goed gekeurd zijn en zal hij wel verwerkt worden. Kijk voor de zekerheid een paar uur na ingave je bij- en afschrijvingen. Normaal moet hij in de lijst staan, met de correcte status.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding