Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat er op de dag van zondag op maandag om 1 uur snachts soms geld bijgeschreven wordt?

Terwijl er dan niemand aan het werk is evenals in het weekend niet. het bedrag kan bijvoorbeeld donderdag of vrijdag zijn overgemaakt en in de nacht van zondag op maandag staat het er dan opeens bij. waarom gebeurt dit op zaterdag of zondag nooit maar wel op de nacht van zondag op maandag terwijl er dan ook niemand aan het werk is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

rekeninhgen worden in de nacht bijgewerkt 5 dagen in de week
bij ING wordt het niet op vrijdag en zaterdagnacht gedaan. betalingen worden wel zichtbaar als reservering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je bijvoorbeeld op zaterdag geld overmaakt, zie je (ik tenminste wel, bij ING) dat het afgeboekt wordt als zijnde een reservering.
Als het maandag wordt, middernacht dus, gaan de computers dat allemaal verwerken volgens mij. Ik neem aan dat dat net zo goed óók op zondag overdag zou kunnen, of op zaterdagnacht, maar dat gebeurt kennelijk niet.
In elk geval is zo'n afboeking die als reservering gemarkeerd is even na middernacht (dus maandagochtend heel vroeg) ineens een gewone overboeking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bank computers verwerken alle betalingen altijd in de nacht. In de nacht werken er echt wel mensen.
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding