Als ieder mens op aarde met geld 1 euro op een bepaalde bankrekening zou storten hoeveel geld hebben we dan voor een goed doel?

Toegevoegd na 7 uur:
Ik heb het over mensen met geld! Als dit bedrag dan 1x per maand zou worden betaald dan hebben we een giga-bedrag. Kunnen we hier dan niet iets tegen de ellende in de wereld doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

ruim 7 miljard en 35 miljoen

Toegevoegd na 8 uur:
Met geld los je het probleem gewoon niet op, ten eerste is het beter om mensen te leren het zelf te doen dan om gewoon geld erin te pompen. Ten tweede met zo'n hoop geld koop je het land niet op en ook niet de leiders van dat moment die daar van alles bepalen.

Je voorkomt er geen oorlogen mee, je houdt het geweld er niet mee tegen. Sterker nog het kan er zelfs mee verergeren, want dan valt daar ineens ook wat te halen ipv alleen maar kinderen ook nog spullen.

Ook is de vraag dan welke ellende je dan precies bedoeld. Er bestaan veel soorten ellende, ook in westerse landen bestaat dit. Wil je dat geld daar dan ook voor gebruiken?

als je bedenkt dat Amerika alleen al een miljarden economie heeft.

Los je ook met 7 miljard elke maand niet alle ellende op. En met je uitbreiding en verduidelijking, is dit niet eens 7miljard, maar zeker de helft, omdat eenderde alleen al in armoede leeft een groot gedeelte die dat niet doet, kind is of bejaard.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

We hebben een hoop geld, waarvan een heleboel mensen zullen genieten, maar niet de mensen die het nodig hebben. Je bent te naïef om te denken, dat je problemen met geld kunt oplossen. Kijk naar Haiti, maar ook naar de EU waar grote hoeveelheden geld beschikbaar zijn, die niet worden opgemaakt, omdat mensen niet in staat zijn dat zinvol te besteden.

Toegevoegd na 1 dag:
Mijn grootste bezwaar dat men hier langs traditionale en verkeerde lijnen denkt. Ontwikkelingshulp geven is weggegooid geld. Dat is niet nieuw. In het economische circuit van de jaren 60/70 zong al rond dat de ontwikkelingslanden zelf zeiden 'No Aid, but Trade'. Je ziet het in Haiti: geld genoeg, maar geen opbouw. Er is van een Afrikaanse vrouw kort geleden een boek verschenen, dat de vloer aanveegt met de gedachte dat je met geld de wereld kunt verbeteren. Dit geld ook voor alle andere zaken. Je vindt geen geneesmiddel tegen kanker, Aids of TBC door er weer een paar miljoen tegen aan te gooien.

Toegevoegd na 1 dag:
dit geld m/z dit geldt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het bedrag wat je dan zou krijgen is heel mooi. echter waar je ook rekening mee moet houden is dat de koopkracht en inkomen in landen onderling verschillend is. hier in nederland is stelt 1 euro heel erg weinig voor, echter in zimbabwe (zuidelijk Afrika) moet de meerderheid van de bevolking een dag werken om een bedrag gelijk aan 1 euro te verdienen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minstens 30% van de wereld bevolking is niet instaat om een euro te betalen. Dus kun je niet stellen als ieder mens opaarde een euro zou storten. daarnaast is een heel goed deel van de wereldbevolking nog te jong om zelf geld te verdienen dus zouden de ouders hier voor op moeten draaien. Dan wordt het percentage mensen dat de euro's moet kunnen betalen nog kleiner

Toegevoegd na 3 uur:
Hoeveel geld noem jij mensen met geld
ronron1212