De kinderen (wezen) hebben het recht op de uitkering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen van onder de 18 jaar en die niet gehuwd zijn of gehuwd zijn geweest, hebben recht op een wezenuitkering
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kind (de wees)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wezenpensioen wordt uitgekeerd aan je kind(eren) na je overlijden. Het gaat vaak om een halfwezenpensioen (er is nog één ouder in leven).
Vaak stopt het wezenpensioen in principe op 18- of 21-jarige leeftijd, maar loopt de uitkering langer door (tot bijvoorbeeld het 27e jaar) als je kind studeert of arbeidsongeschikt is.

Waarom zou een pleegouder daar recht op hebben, die is toch niks van het kind, behalve verzorger?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk wat de besteding van het geld betreft.
Ik maak onderscheid tussen pleegouder en stiefouder, dat laatste is wat jij bedoelt.