Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een huis huren als je een koophuis hebt?

Mijn zoon wil gaan samenwonen maar is ook mede eigenaar van mijn appartement. Ik betaal de hypotheek maar hij heeft voor de bank meegedaan toen ik het kocht. Hij wil nu gaan huren, kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals hierboven staat klopt.Maar door de regel zal het door de hypotheek verstrekker gewoon gedoogd worden zolang jij je de betaling maar doet ,en je moet ook geen slapende honden wakker maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waar je op moet letten is een voorwaarde in de hypotheekakte, het zou kunnen zijn dat de bank eist dat de hypotheeknemer ook het huis bewoont. In dat geval moet je het dus overleggen met de bank.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Let er ook op dat de verhuurder van de woning waar hij wil gaan samenwonen ook kan vragen naar huidige financiële verplichtingen. Ook al betaal jij de hypotheek, omdat jullie die hypotheek samen hebben genomen, geldt hij ook als financiële verplichting voor je zoon. Het kan zijn dat zijn inkomen na aftrek van die financiële verplichting te laag is om in aanmerking te komen voor de huurwoning van zijn keuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan. Bedenk wel dat je huurhuisadres dan je woon/verblijfadres moet zijn.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding