wie kan mij helpen een stichting op te zetten? wil wel maar weet niet veel van toeten en blazen wat dat betreft.

Wil graag een stichting opzetten om mensen te helpen
maar weet niet hoe en hoeveel zoiets gaat kosten.
Help?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

het is goed om informatie op te vragen bij de kamer van koophandel. Er komt natuurlijk nogal wat bij kijken.

Ze hebben hierover ook vaak informatiedagen.

www.kvk.nl

Toegevoegd na 1 minuut:
je moet officieel een akte bij de notaris laten opstellen bijvoorbeeld.

http://www.kvk.nl/wetten_en_regels/stichtingen_en_verenigingen/oprichting_stichting_en_vereniging/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Probeer inlichtingen te krijgen via soortgelijke stichtingen,je bent niet de eerste en zeker niet de laatste.Misschien kan je een voorbeeld krijgen hoe één en ander op papier moet staan om vervolgens met oprichtingsleden gezamenlijk naar de notaris te gaan.Heb in de jaren 80 ook een stichting opgericht en de kosten (500 gulden) werden vergoed uit een subsidiepot.Succes!