Waarom heb je bij WC-papier geen prijs/rol of prijs/kg als je dat wel voor (bijna?) ieder ander product hebt?

Als je bijvoorbeeld een pak van merk X hebt met 8 rollen van 2,50 of merk Z met 13 rollen voor 3,80 zien de meeste mensen niet zo snel welke goedkoper is. Hierbij lijkt me het dus net zo noodzakelijk als bij bijvoorbeeld melk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat gaat met WC papier niet werken.
Elke fabrikant hanteert een eigen dikte en formaat van 1 enkel velletje, alsmede hoeveel velletjes er op een rol zitten.

Toegevoegd na 53 seconden:
Het zou dus appels met peren vergelijken zijn, op die manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat de fabrikanten er schijt aan hebben....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het er niet toe doet.. Jij houd namelijk ook niet bij hoeveel meter rol je gebruikt bij elke keer dat je toiletpapier gebruikt of wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat een stukprijs alleen vermeld wordt als je het artikel ook echt per stuk kan verkopen.

rijst betaal je ook niet per korrel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je koop wel toiletpapier maar als je een kilo prijs zou hanteren weet je eigenlijk nog niets. Ik den dat je dan de lengte moet gaan nemen en ik denk dat dat niet eens een gek idee zou zijn want het gaat er natuurlijk om hoeveel meter er op een rol zit. Dan kan de luxe papier soorten met meerdere laagjes minder lengte op een rol doen maar je heb wel een vergelijk. Een standaard van bv 10 meter kost....euro en de lengte moet dan ook op de verpakking staan. Maar ik denk dat de behoefte hieraan ook niet zo groot is en vind jij het belangrijk om te weten hoeveel cent jij hebt gebruik toen jij je billen afveegde. Je bent toch blij dat je het kwijt bent. Of als ze het gebruik per beurt gaan hanteren, ga jij dan vragen aan mensen of zij aan de standaard zitten of er onder er onder.
Dan zou je ook bij kranten en boeken moeten gaan werken met prijs per 10 gram inclusief bedrukking .......... want nieuwswaarde is niet te standaardiseren of leesplezier. Dus er zijn meer producten die niet aan eenheden vergelijkbaar zijn.