Er is een intocht van Sinterklaas die voor mijn bedrijf langs gaat, waar dien ik rekening mee te houden?

Op zaterdag 20 november zal in Groningen de lokale intocht van Sinterklaas zijn waarbij de Sint aanmeerd in dezelfde straat waar mijn bedrijf gevestigd is. Ik zit hier nog maar sinds april dus heb dit nog niet eerder meegemaakt, evenals collega's niet die op zaterdag geopend waren. Waar moet ik rekening mee houden? De bereikbaarheid zal tijdelijk verminderd zijn. Hoe zou je dit het beste kunnen communiceren naar je klanten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

zo'n intocht is meestal na een uurtje of 2, 3 wel voorbij. Dus wat bereikbaarheid is dat wel te overzien. Laat je afspraken weten dat parkeren echt niet gaat lukken. Maar veel belangrijker: Dit is DE kans om nieuwe klanten te winnen. Regel een student die voor de deur flyers uitdeelt! Welke tak van sport zit je? Kan je iets aanbieden waardoor jij herinnert wordt? Toegevoegd na 25 minuten: Stoelmassage EN.. Groot bord bij je stoel Zorg dat die pieten je aandacht krijgen! Krijg een piet in de stoel!!

Jij hoeft helemaal nergens rekening mee te houden. Je klanten moeten er alleen wel rekening mee houden dat ze misschien lat lastiger jou kunnen bereiken. Voor de zekerheid zou ik je klanten waar je een afspraak mee hebt even opbellen en ze attenderen op de Sinterklaas intocht. Kweek je goodwill mee en ze vinden het natuurlijk super attent van je!

poster voor je raam hangen met de tekst..."TIJDENS DE INTOCHT ZIJN WE GEWOON OPEN".. er staan misschien die dag vele mensen voor je bedrijf die dat lezen, en na de intocht indien belangstelling binnen komen

Goed dat je dat vraagt, je bent nog net op tijd. Je moet onmiddellijk je winkelruiten barricaderen met spaanplaat en prikkeldraad voor je voordeur leggen. Woorden schieten te kort als die Pieten langskomen. Niets blijft heel, grote hoeveelheden etenswaren worden met kracht afgevuurd op mensen en voorwerpen. Zelf in de kelder gaan zitten met een klam/vochtige theedoek over het hoofd.

Je hebt een massage praktijk. Ik neem aan dat je op afspraak werkt. Dan lijkt mij het antwoord simpel: Wanneer je een afspraak maakt voor zaterdag tussen 11 en 3, maak je je klant even attent op de verwachte drukte en parkeerproblemen. Heb je de afspraken al gemaakt, dan bel je er even achteraan met bovenstaande mededeling. Geen probleem toch?

Dat er veel potentiële klanten langs jouw praktijk komen, die dag! Profiteer daar van en bedenk een ludieke actie!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100