ik zou graag willen weten waar de alimentatie voor een kind eigenlijk voor gebruikt moet worden

ik krijg alimentatie voor mijn kind,maar ook commentaar dat ik het gebruik voor de verkeerde dingen(sinds mijn ex weer getrouwd is,bemoeit zijn vrouw zich met alles,dus ook met waar ik mijn alimentatie aan uitgeef.)ik dacht dat ik dat geld kreeg voor alles wat ik moet betalen voor mijn kind;kleidng,schoenen,fiets,schoolgeld,maar ook voor eten en drinken voor mijn kind,is dat zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (9)

Ik denk dat je gelijk hebt. Het is voor wat je nodig hebt voor de opvoeding van jullie kind. Want het is toch het kind van jou en je ex man. De vrouw van je man heeft daar m.i. geen inbreng in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zijn minst is het heel eigenaardig te noemen, dat de vrouw van je ex zich bemoeit met waar jij het geld van de alimentatie voor gebruikt.
Je ex en jij hebben samen kinderen op de wereld gezet, en alhoewel jullie gescheiden zijn, blijft hij mede verantwoordelijk voor de kinderen.
Ook in financieel opzicht.
Zo te lezen gebruik jij dat geld ook voor de kinderen, dus is er niets aan de hand, en niets om je zorgen over te maken.
Ik zou wel als ik jou was, duidelijke grenzen stellen aan de vrouw van je ex, want uiteindelijk heeft zij hier niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een scheiding is het uitgangspunt voor alimentatie voor de kinderen (ook wel onderhoudsbijdrage genoemd) dat de kinderen financieel niet moeten lijden onder een scheiding van de ouders.
Met andere woorden: een kind dat voor een echtscheiding muziekles had, moet daar mee door kunnen gaan. (bijvoorbeeld)
De alimentatie wordt overgemaakt naar de rekening van de verzorgende ouder, omdat men er van uitgaat dat die de belangen van het kind zo goed mogelijk zal behartigen.
Zodra het geld is overgemaakt, stopt de bemoeienis van de betalende partij.
Net als een baas zich niet mag bemoeien met hoe jij je salaris uitgeeft, zo heeft niemand (en zeker de nieuwe vrouw van je ex niet) zich te bemoeien met jouw manier van leven.
Wil jij geen dure merkkleding kopen, dan doe je dat niet. En vind jij cultuur belangrijk, dan ga je lekker met je kinderen naar het theater.
Het kan heel vervelend overkomen als je, direct of indirect, kritiek krijgt over de manier waarop je je geld uitgeeft. Maar probeer het van je af te laten glijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alimentatie lijkt mij gewoon geld om de kosten van het kind te delen, alle kosten dus. Jij geeft ook geld uit aan gas, water, elektriciteit, eten, enz. dit zijn kosten die jij maakt dus die ook gedeeld moeten worden. als jij je alimentatie hieraan uitgeeft voor een deel van de kosten is hier natuurlijk niets mis mee.

trouwens het is het kind tussen je ex en jouzelf. je hebt de alimentatie afspraak gemaakt voordat hij weer hertrouwd was, dus moet hij zich gewoon ook die afspraak houden. zijn vrouw heeft hier dan ook niks mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HOE weet jouw ex en diens vrouw waar jij het geld aan uit geeft?

Daar hebben ze niks mee te maken! Allebei niet, ook jouw ex niet.

En jij laat hen dat dus ook niet weten!

Allimentatie hoort gewoon tot de onderhoudsplicht van de vader en die hoeft helemaal niet te weten waar dat geld precies blijft.

Dus vanaf nu houd je dat lekker voor jezelf. [die informatie] .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alimentatie is voor het onderhoud van je kind. voor mij zou dat betekenen: alles wat het kind nodig is! al zijn het pleisters!! de vrouw van je ex heeft hier inderdaad niets mee te maken! ik vind zelfs je ex niet. het wordt JOUW geld voor jullie kind. wat je ervoor wilt halen voor je kind moet je toch zeker zelf weten??!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vindt t onzin om te zeggn dat allimentatie ook voor t gas water en licht is,onderhoud van je kind is logisch,maar voordat je kind er was betaalde je toch al de rekeningen van je gas water en licht??ik vindt wel dat er kleren en hobby's van je kind ermee betaald worden,maar rekeningen die je zonder kind ook al zou moeten betalen vindt ik echt onzin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt gelijk als je stelt dat voordat er kinderen kwamen je ook gas en licht betaalde. Nadat de kinderen zijn gekomen zal dat vast meer zijn geworden. meer wassen,meer licht, meer water.
Het is dus niet zo gek dat een deel van die rekening ook van de alimentatie wordt betaald
let op : ontvangen alimentatie en verplichtingen van uw ex voor uitgaven levensonderhoud kinderen (in de volksmond kinder-alimentatie) zijn twee verschillende zaken. In fiscaal opzicht wordt dit onderscheid gemaakt. Zoek na wat er bij uw scheiding is afgesproken omtrent het bedrag, hier moet uw ex zich aan houden. de nieuwe vrouw van uw ex moet niet zo nieuwsgierig zijn waar het geld aan uit wordt gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jij er een goed gevoel over hebt en je kind ook waar het geld aan uit gegeven word is het toch prima.en inderdaad,ik begrijp ook niet zo goed waar die mevrouw zich mee bemoeit,zij heeft hier totaal helemaal niets mee te maken.(zolang je natuurlijk je kind er niets tekort aan doet)