Je hoort vaak dat we sinds de komst van de Euro er flink op achteruit zijn gegaan.Maar is dat ook echt zo? Mij persoonlijk lijkt het van wel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat hoor je inderdaad vaak, maar dat is niet zo. Er is veel onderzoek gedaan, en daar kwam uit, dat de prijzen niet extra zijn gestegen door de komst van de Euro. Er is één uitzondering en dat is de horeca.

Feitelijk klopt het dus niet, maar in de beleving van veel mensen is het wèl zo. En dat is ook niet zo verbazingwekkend. Als iets eerst 22 gulden kostte, kon je het nu voor een tientje kopen. Dat heeft veel mensen op het verkeerde been gezet, en daarom ging niet iedereen zo heel verstandig met zijn geld om.

Natuurlijk zijn veel zaken duurder geworden, de laatste 8 - 10 jaar, maar dat heeft niets met de komst van de Euro te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 allemaal fabeltjes. Alleen beleving.
jc54
13 jaar geleden
Ik heb toch sterk de indruk dat veel prijzen sterker zijn gestegen dan de salarissen.
Veel levensmiddelen en elektronica daarentegen zijn in prijs gedaald.

Andere antwoorden (2)

Een aantal dingen zijn echt veel duurder geworden (inderdaad horeca, maar ook bijvoorbeeld vlees , groente en fruit en eieren) , maar ook veel dingen zijn stukken goedkoper geworden. Denk aan computers, televisies, telefoons, het bellen zelf en nog wel een aantal zaken.
De lonen of tarieven van zelfstandigen zijn ook flink gestegen. Als je voorheen 40 gulden betaalde voor een uurtje loodgieter, ben je nu 52 euro kwijt. In de gulden tijd zou dat 114 gulden geweest zijn. In die tijd had je daar een advocaat voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds de introductie van de Euro is China een economische grootmacht geworden. Dat betekent dat veel Chinezen nu dingen kunnen kopen die vroeger alleen door ons gekocht konden worden en dat maakt een kilo koper of een mooie houten plank een stuk duurder.