Er is een bal door mijn winkelrruit geschoten en ik heb geen glasverzekering. Wat kan ik nu doen?

Ik zat gisteren te lezen in een boek en plots een bal door me ruit en de jongeren die voetbalden waren als een speer weg wie verzekerd dit nu?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

De schutter heeft een onrechtmatige daad verricht en zou je aansprakelijk moeten stellen. Mocht je er achter zien te komen wie hij was.
Bjj sommige inboedelverzekeringen is dit overigens gedekt. Mogelujk dat het dus bij je eigen verzekering te claimen valt, ook al heb je geen aparte glasverzekering. Informeren is altijd de moeite waard.
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Snap de min niet. Je zou nog wat bronnen ter bevestiging van je antwoord kunnen toevoegen.
Bijvoorbeeld:
https://www.independer.nl/inboedelverzekering/info/dekking/glasverzekering.aspx
https://nl.wikipedia.org/wiki/Onrechtmatige_daad_(Nederland)
Compensatieplus.
Antoni
5 jaar geleden
Misschien is er een duimpje omlaag gegeven vanwege de kromme eerste zin? Je kan "de schutter" niet eerst als onderwerp in een zin plaatsen en daarna uit het tweede deel van de zin weglaten terwijl hij daar lijdend voorwerp is. Nu lijkt het alsof de schutter de vraagsteller aansprakelijk zou moeten stellen, terwijl de vraagsteller de schutter aansprakelijk zou moeten stellen.
AlphaLimaSierra
5 jaar geleden
@Antoni: dat het een kromme eerste zin zou zijn, zie ik niet. Het is zo helder als wat.
LeonardN
5 jaar geleden
+gewoon een goed antwoord
Antoni
5 jaar geleden
@AlphaLimaSierra, daarover worden wij het waarschijnlijk niet met elkaar eens.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Sowieso aangifte doen. Een ongeluk kan gebeuren, maar dat wegrennen maakt het geen ongeluk meer.