Ben je verplicht om je huidige zorgverzekering door te geven aan de nieuwe zorgverzekering tijdens de aanmelden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Erna55
7 jaar geleden
Ja. Dit moet je doorgeven. Om welke reden wil je dit liever niet ?
Heb je een betalingsachterstand ?
Overstappen is niet mogelijk wanneer je een betalingsachterstand hebt bij je huidige zorgverzekering.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zie nergens bij Gwendapeters staan dat zij dit liever niet wil.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Gwendapeters Zouden we de vraag als zodanig op moeten vatten?: "Als mijn nieuwe verzekering, die ik buiten een opzegservice om geregeld heb, aan mij vraagt wie mijn oude verzekeraar was, ben ik dan verplicht hier het antwoord op te geven?"

Antwoorden (1)

De meeste zorgverzekeraars hebben een opzegservice

Het is ook mogelijk om aan je nieuwe verzekeraar te vragen om je oude zorgverzekering op te zeggen. Dit is mogelijk doordat er afspraken zijn gemaakt tussen de verschillende zorgverzekeraars. Als je wilt dat je nieuwe verzekeraar dit voor je doet, dien je, je wel voor 1 januari te hebben aangemeld bij je nieuwe verzekeraar, anders heeft de nieuwe verzekeraar te weinig tijd om je oude zorgverzekering op te zeggen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Als je tussen half november 2016 en 31 december 2016 overstapt van zorgverzekeraar wordt de oude zorgverzekering automatisch opgezegd door de nieuwe verzekeraar.
Als je op een ander moment overstapt om een bepaalde reden dan moet je wel zelf de oude zorgverzekering opzeggen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Gevraagd wordt of er een verplichting is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er staat duidelijk dat men dat niet zelf hoeft te doen, als men tussen half november en 31 december overstapt, maar dat het automatisch gebeurd.
Alleen op een ander moment moet men het zelf regelen. Duidelijker kan het toch niet geschreven worden.
Synoniem van moeten is 'verplicht zijn'.
http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=moeten