Waar kan ik een aanvullende tandartsverzekering afsluiten? (zie uitleg)

Heb een Rotterdam-pakket (door gemeente afgesloten bij VGZ , v/h Iza Cura) waarin tandartskosten (basis), na hoge rekening nu beter verzekeren, VGZ weigert, kan niet! zo ook 3 andere mij-en die ik belde. Wat is het antwoord op mijn probleem. Ik wil verrassingen uitsluiten, mij beter aanvullend verzekeren. Hoe, waar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij GZ, ZilverenKruis, IAK en (ONVZ, PNOzorg met 50% toeslag op premie) is het mogelijk om een losse aanvullende tandartsverzekering af te sluiten, maar deze maatschappijen hebben wel uitgebreide acceptatievoorwaarden voor een losse of aanvullende tandartsenverzekering. Zorgverzekeraars bepalen zelf de voorwaarden waarop zij hun klanten toelaten. Zij mogen aanvragen weigeren. Er is zelfs geen wettelijke termijn waarbinnen verzekeraars uitsluitsel moeten geven. Er kan gevraagd worden om: 1. een verklaring van de tandarts waarin de tandarts moet aangeven hoe het gebit eraan toe is en of binnen één of twee jaar dure behandelingen te verwachten zijn. 2. het invullen van vragenlijsten over de stand van zaken van het gebit. Meestal wordt er een wachttijd gehanteerd. Men moet dan bijvoorbeeld eerst een jaar verzekerd zijn, voor er aanspraak gemaakt kan worden op vergoeding. Het is verstandig om nu de tandarts te vragen welke behandelingen er in de komende één à twee jaar te verwachten zijn. Vraag de tandarts om een offerte te maken van de behandelingen die eraan gaan komen, voor de tandartstarieven gelden maximale tarieven. Dat is de enige manier om niet voor verassingen komen te staan. Als men al door een maatschappij is afgewezen is men officieel verplicht dit te melden bij een aanmelding bij een andere verzekeraar. Zo'n afwijzing roept vragen op en kan weer tot extra vragen leiden. Als men al door vier maatschappijen is afgewezen is het niet reëel te verwachten dat een lossen aanvullende tandartsverzekering nog door een vijfde of zesde maatschappij zal worden geaccepteerd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100