Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet men na overstappen van de zorgverzekering 2 keer premie betalen?

Ik ben er over aan het denken om per 1 januari over te stappen naar een andere zorgverzekeraar. Alleen snap ik één ding niet. Ik heb begrepen dat men eerst je huidige verzekering moet opzeggen voor 31 december en dan voor 1 februari zich aanmelden bij de nieuwe verzekering en dat die dan in gaat per 1 januari met terugwerkende kracht? Betekent dat dan dat ik in februari 2 keer premie betaal? Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit? Alvast bedankt.

7 jaar geleden
1.5K
ronron1212
7 jaar geleden
Als je je in januari pas aanmeld dan kan je de rekening in feb verwachten en ook die van januari.
Je zult die twee maanden toch moeten betalen aan je nieuwe zorgverzekeraar. De oude incasseert niet meer in januari

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je voor 1 januari overstapt naar de nieuwe verzekering, dan regelen zij de opzegging met je huidige verzekering. Alleen als je tussen 1 januari en 1 februari wil overstappen, moet je zelf voor 31 december je huidige verzekering opzeggen.

In beide gevallen betaal je tot en met 31 december je huidige verzekering en vanaf 1 januari de nieuwe.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding