Kan ik (terug)switchen van zorgverzekering (met een jaar tussenpoze) en toch weer de vergoeding opstrijken voor bril/contactlenzen?

Bij de meeste zorgverzekeraars kun je bij een aanvullende verzekering een maal in de drie jaar een bedrag (bijv. 200 euro) vergoed krijgen voor brillen/contactlenzen. Ik ben echter na een jaar van Zilveren Kruis geswitcht van zorgverzekering, waardoor ik die 200 euro binnen 1 jaar vergoed heb kunnen krijgen. Nu wil ik veranderen naar een zorgverzekering die onderdeel is van Zilveren Kruis (Studenten goed verzekerd). Kan ik dan wel diezelfde 200 euro wederom vergoed krijgen of gaat dit niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja, er zijn geen gemeenschappelijke systemen waar bij wordt gehouden wie precies aanspraak heeft gemaakt op welke vergoeding m.b.t. kosten voor brillen/contactlenzen. Je kan hier dus aanspraak op maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De meeste zorgverzekeraars bieden bij aanvullende zorgverzekeringen op papier wel een wachttijd voor je in aanmerking komt voor vergoeding van de kosten voor contactlenzen, maar in de praktijk wordt die nauwelijks gecontroleerd.

Als je een jaar weg bent geweest bij een zorgverzekeraar, dan moet het helemaal geen probleem zijn