Welke verzekering vergoed je beugel als je ouder dan 18 bent?

Heeii,

Ik ben 19 jaar en wil graag een beugel.
Nou schrok ik van de prijzen van een beugel!
Ik heb momenteel een basis verzekering ,en als er een verEkeraar is die mijn hele beugel kan vergoeden dan wacht ik tot december.

Weet iemand bij welke zorgverzekeraar dat mogelijk is??

(Is het ook mogelijk om alleen een nachtbeugel te krijgen, of is een nachtbeugel alleen voor het rechthouden van het gebid?)

Toegevoegd na 1 minuut:
*gebit

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Agis vergoed vanaf de comfort verzekering , comfort plus etc. Maar je hele beugel word nooit vergoed je betaald altijd wel wat en nee je kan niet zelf kiezen voor een nacht beugel. Je krijgt wat je nodig heb en als je helemaal klaar bent meestal spalkjes en een nacht beugel. Google even Agis beugel verzekeringen dan zie je exact hoeveel er vergoed word enzo, ( zit nou even opmobiel vervelend steeds weg te gaan voor linkjes) hoop dat je hier iets aan gehad hebt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn meerdere verzekeringen die hier een vergoeding voor geven. Helemaal zal dat niet zijn, omdat er maximale bedragen per jaar vergoedt worden, waardoor je niet aan de totale kosten zal komen, zoals bij CZ bijvoorbeeld. Kijk voor alle verzekeringsmaatschappijen en hun vergoedingen in de link:
https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/orthodontie-vanaf-18-jaar.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn diverse verzekeraars die dat wel (gedeeltelijk) vergoeden, maar daar heb je nu niets aan. En de voorwaarden veranderen elk jaar, wat dus nu geldt geeft geen garantie voor de toekomst. Wel is het zo dat de verzekeraar bij wie een behandeling is begonnen alles betaalt.
Je moet dus aan het eind van dit jaar alle polisvoorwaarden vergelijken voor de prijzen. Maar er kan bij de aanvullende verzekering een wachttijd van b.v. een jaar zitten op sommige vergoedingen.

Antwoorden (1)

Dit wordt vergoedt door meerdere verzekeringsmaatschappijen, onder andere bij VGZ en CZ, maar je kunt maar een bepaald bedrag claimen per kalenderjaar, waardoor je niet aan de totale vergoeding komt, voor het bedrag dat de beugel uiteindelijk gaat kosten. Ook gaat de vergoeding niet in, op de dag dat je je verzekering afsluit, daarvoor zal je de verzekering langer van te voren moeten hebben afgesloten. In de link vind je de maatschappijen die een vergoeding hiervoor betalen. Lees dus goed de voorwaarden die de maatschappij heeft voordat er uitgekeerd wordt.