hoe vind in een formulier zorgtoeslag. voor een pool die een nederlandse zorgverzekering heeft en toeslag wil aanvragen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Daar staat geen formulier voor op internet. Zorgtoeslag moet aangevraagd worden door in te loggen met DigiD, die de link die verderop vermeld is. Geen DigiD? Dan contact opnemen met de Belastingtelefoon. (Telefoon: 0800 - 0543 (gratis)
Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. )

"U kunt een toeslag aanvragen met Mijn toeslagen. Hiervoor hebt u een DigiD en een burgerservicenummer/sofinummer nodig. Het BSN/sofinummer staat in het Nederlandse paspoort of op de identiteitskaart, rijbewijs, loonstrook, jaaropgaaf, zorgpas of zorgpolis. Hebt u geen BSN/sofinummer? Bel dan de BelastingTelefoon voor informatie over wat u moet doen."
Bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/aanvragen_en_wijzigen/aanvragen/toeslag_2013_aanvragen

Bedenk dat de Pool in principe wel in Nederland moet wonen en een geldige verblijfsvergunning moet hebben. Of hier werkt danwel een uitkering uit Nederland krijgt.
Computoon