Is je telefoon verzekerd bij een inboedelverzekering?

Ik heb mijn iphone in water laten vallen en hij werkt niet meer. Ik heb geen telefoonverzekering.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
fisbel
11 jaar geleden
Heeft u de telefoon al proberen droog te krijgen met een föhn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hem in rijst gelegd en hij werkt ondertussen weer! maar toch bedankt!

Antwoorden (2)

Het hangt van de verzekeringsvoorwaarden af. Volgens de bron: in principe 'ja' maar wel met 'mitsen en maren'.

"De meeste inboedelverzekeringen bieden in en rondom je huis voor een bepaald maximumbedrag dekking voor schade aan of diefstal van je mobiele telefoon. Wil je dat je telefoon ook buiten je eigen woning verzekerd is of is het maximumbedrag in geval van schade voor jou onvoldoende? Dan kun je er voor kiezen om je inboedelverzekering uit te breiden met een buitenshuisdekking. Een andere optie is om een aparte telefoonverzekering af te sluiten. "

(Maar goed, die had je niet en nu is het te laat, althans voor dit schadegeval.)

"Een andere optie om je mobiele telefoon goed te verzekeren, is je inboedelverzekering uitbreiden met een aanvullende dekking. Een standaard inboedelverzekering biedt zoals gezegd vaak onvoldoende dekking. "

(Ook te laat voor dit schadegeval...)

"Inboedelverzekeraars vergoeden mobiele telefoons doorgaans tegen nieuwwaarde, behalve als de waarde van je telefoon 40 procent of minder van de nieuwwaarde is. In dat geval wordt tegen dagwaarde vergoed."

(Als het dus al vergoed wordt, kan de vergoeding lager uitvallen dan de reparatiekosten, afhankelijk van de leeftijd van de telefoon)

"Zoals gezegd valt je mobiele telefoon onder je inboedelverzekering, maar biedt een standaard inboedelverzekering slechts dekking in en rondom je huis, tot een bepaald maximumbedrag. Daarom kun je je inboedelverzekering uitbreiden met een aanvullende dekking."
Computoon
11 jaar geleden
Mijn ervaring is eerst de voorwaarden van je inboedel verzekering te lezen voordat je je verzekering belt.
Ik heb namelijk hetzelfde meegemaakt.
Het is verzekert met i.d. mitsen en maten.Is het nalatig gedrag of in verband te brengen met huisdieren is het niet verzekerd.
Bovendien wordt er ook nog wel eens geschermd met de waarde per item een bepaald minimaal bedrag moet zijn. Maar daar kom je wel aan met je iphone.
Suc6 er mee.