Kan ik het reparatiebedrijf welke een eerste (onvolledige) schadetaxatie hebben gegeven aansprakelijk stellen voor de extra gemaakte kosten?

Op 21-08 jongstleden heb ik een ongeval gehad met mijn scooter. Het reparatiebedrijf heeft toen een schadetaxatie uitgevoerd en naar aanleiding daarvan heb ik de scooter laten maken. Nadat deze hersteld was ben ik er mee terug naar huis gereden en had toen al het gevoel dat het niet helemaal in orde was (ik weet het, ik had direct om moeten keren, maar helaas niet gedaan). Aansluitend ben ik 2 weken op vakantie geweest en nu ik terug ben heb ik er toch nog een keertje naar laten kijken door een ander bedrijf. Daar zeggen ze nu dat de voorvork (kroon) krom/stuk is. Dit kan niet anders dan van het ongeval zijn geweest, maar het eerste bedrijf blijft bij hoog en laag beweren dat ze dat wel opgevallen zou zijn en dat dit dus van iets anders moet komen. Hierdoor heb ik dus een nieuw rapport op moeten laten stellen en een nog hogere rekening gekregen. Als dit bij de eerste keer al gezien zou zijn, dan was de scooter total loss verklaard (en had het eerste bedrijf geen geld van me gekregen behalve de taxatiekosten). Vandaar de vraag. Alvast dank voor de reacties en suggesties.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zonder enig bewijs is dat erg lastig. Je zou tijdens je vakatie ook ergens tegenaan gereden kunnen zijn.
Bedrijf 1 zal zelf ook proefgereden hebben.
Misschien kan bedrijf2 als onafhankelijk(?) deskundige optreden.