als het straks weer beter gaat, krijgen we dan de pensioen kortingen weer terug ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, net als het kwartje van Kok.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat het straks weer beter dan?
We weten sinds kort dat er later (nu al) een boel oude mensen zijn. (Suprise)
Maar waar al het geld is gebleven?

Antwoorden (3)

Het komt maar weinig/nooit voor dat een kabinet besluit geld terug te geven. Als het weer beter gaat, zal het danmalige kabinet wel iets verzinnen waardoor we de pensioen korting NIET terugkrijgen. Immers het zal hoogstwaarschijnlijk een ander kabinet zijn (samenstelling) en die voelen zich niet verantwoordelijk voor wat vroegere kabinetten hebben besloten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
dit doet het kabinet niet maar de pensioenfondsen die hebben te weinig dekking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Freek snapt er weinig van
De korting op de pensioenen komt doordat de pensioenfondsen onder de vastgeslede dekkingsgraad zitten. Als ze dat probleem definitief weer hebben opgelost zal er als alles goed gaat ook weer normale pensioenen dus het oude recht worden uitbetaald.
11 jaar geleden
dat kun je vergeten, dat gaat waarschijnlijk naar de bonus van de bankiers omdat het beter gaat...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies. de 1% zorgt uitstekend voor zichzelf, en voor hun kringetje, en de andere 99% mogen het betalen.
Het lijken de middeleeuwen wel.
(De benzineprijzen gezien de laatste tijd? De olie is goedkoop omdat het gebruik minder is door de crisis...)