Wij hebben een verzekering voor ons pensioen Is dit wel zo slim?

Een paar jaar geleden hebben we die afgesloten omdat er ook een leeftijdsverschil is we betalen daar nu fors aan (140 per maand)
Heb ik daar eigelijk wel wat aan of kunnen we er straks naar fluiten?
Hij loopt via de rvs/nationale nederlanden
Wie weet dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ben zelf voor 20 jaar tussenpersoon geweest.
Weet niet wat voor verzekering je hebt maar ik zeg: "afkopen of premievrij maken". De enige die hier aan verdiend is de verzekeraar en eventueel je tussenpersoon. Er gaat zo veel op aan kosten dat wil je (niet) weten.
Je moet vaar de gein maar eens de afkoop of premievrijwaarde van de polis opvragen dan zie je wat ik bedoel. Beter korte pijn nu dan lange pijn als je wat terug verwacht op de einddatum.
Gewoon op een bankrekening is beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zover ik weet is dit n soort van sparen waar ook nog een fiscaal voordeel aan zit
Toch premievrijmaken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In elk geval opvragen hoeveel kosten er over je inleg gerekend worden.
Grote kans dat bijna de helft van je inleg geroofd wordt: gast121104 (dank voor je eerlijke antwoord) heeft daar jarenlang een mooie lease-auto -telefoon en -pc van betaald... Wat overblijft wordt waarschijnlijk belegd en zou een redelijk rendement op kunnen leveren (als de beurs meezit), maar het netto resultaat zal je gruwelijk tegenvallen omdat er zoveel afgeroomd is. Het beste is waarschijnlijk om je verlies te nemen, en die 140 per maand op een (geblokkeerde) spaarrekening te storten, of af te lossen op je 120% hypotheek....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat fiscale voordeel is met de huidige regels. Je weet net zo goed als ik dat er geen onbetrouwbaardere partij dan de overheid is. Als deze twee dagen voor je uitkeringsdatum de wet wijzigd heb je geen poot om op te staan. Heb je vertrouwen in de overheid en denk je dat de afgesproken regels voor bv de komende 20 jaar blijven gelden.......? Een goed idee van AdrieK is het aflossen van je hypotheek. Zo heb je later ook minder lasten en dat kan je ook zien als pensioenaanvulling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kep alleen geen hypotheek...
We huren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, dan kan je het daar dus ook niet voor gebruiken ;-)

Andere antwoorden (1)

Zulke verzekeringen deugen niet. Maak de verzekering premievrij en spaar 140€ per maand op een spaarrekening. Veel brengt dat niet op, maar het is het beste en veiligste wat er op dit ogenblik is.
Kies een veilige bank.
De Rabobank heeft een AA rating.