Waarom wordt op mijn polis(Reaal) bij aantal schadevrije jaren 15 vermeld terwijl er dat er veel meer zijn? Wie herkent dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat kan alleen maar betekenen, dat 15 jaar het maximum is voor het verkrijgen van noclaim-korting. Als je met 15 jaar b.v. 80% korting krijgt, is het niet zo, dat je met 20 jaar 90% korting krijgt, of met 25 jaar 95%.

Het stopt dus op een gegeven moment, en dat zal bij Reaal 15 jaar zijn. De vermelding schadevrije jaren gaat in dit geval dus niet over het juiste aantal jaren, maar over je maximale noclaim-korting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als dat zo is, dan zit er een fout in de polis, en zul je Reaal moeten bellen om de boel te herstellen. Want als het maximum 20 is, en jij hebt meer dan 15 schadevrije jaren, en er staat ook maar 15 op de polis, dan zit er iets fout. Een andere mogelijkheid is er niet.
Ik vermoed dat je het aantal schadevrije jaren verwart met de hoogste trede op de bonus-malusladder. Die trede is meestal 15 en geeft een korting van 70-75%. Omdat de korting niet hoger wordt dan dat 'klimt' die ladder niet verder dan trede 15, terwijl het aantal schadevrije jaren misschien wel veel hoger is.
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Altijd maar weer de schuld bij 'het systeem' leggen, dat houdt kennelijk nooit op. Uit systemen komt wat organisaties erin stoppen en dus moet men het corrigeren naar het werkelijk aantal schadevrije jaren. Want als je wilt overstappen naar een andere maatschappij, kan het verschil tussen 15 of 21 jaar wel eens een verschil maken in de premie. Vraag dus na wat er op je no-claim verklaring zou staan als je die nu opvraagt. Is dat 21 dan is er weinig aan de hand. En ik waag nog een poging om zeker te weten dat het 21 jaar schadevrij is, veel maatschappijen laten je instappen op trede 5 of 6. Zo zit je na 15 jaar op trede 20. Dat je op 20 zit hoeft dus niet perse te betekenen dat je 20 schadevrije jaren hebt. Maar als je dat zeker weet en de maatschappij ontkent het niet, heb je een discussiepunt. Vraag is alleen of je het uiteindelijk gaat winnen, of dat je na x telefoontjes zo murw bent dat je beter een andere maatschappij kunt zoeken.