Als je al therapie volgt, mag je er dan ook nog bijvoorbeeld emdr bij doen?

of moet je dat dan zelf betalen? ik heb 2 sterren aanvullende verzekering zilveren kruis maar kom er niet uit

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even bellen lijk me.

Antwoorden (2)

Ja dit kan gewoon. Mits je een verwijzing van je psychiater voor hebt. Ik heb zelf ook Emdr gehad en dit gaf geen problemen.

Ik zal je vast voor bereiden: Emdr trekt je emotioneel helemaal leeg. De na werking kan heel erg variëren. Van (extreme) vermoeidheid tot hoofdpijn en zelf ziek zijn. Je kan ook stemmingswisselingen krijgen. En je emoties zijn veel sterker dan normaal. En als je een posttraumatisch stress syndroom hebt. Of gewoon een goed trauma kan je je ogen uit je kop janken. Maar. After al; you Will be stronger at the end.

Ga gewoon vraag om die verwijzing bij je psychiater. Als je geluk hebt kan deze het zelf doen. Als je pech hebt moet je naar iemand toe die dit mag doen.

Een psychiater moet een speciale cursus doen om dit te mogen doen. Ik ben zelf bij ester leuning geweest en deze gaf workshops over dit. Hiervoor ben ik gefilmd voor de Emdr tijdens de therapie zelf. Het evaluatiegesprek tussen door en het resultaat.

Veel sterkte. Het zal heftig worden neem dat maar van mij aan. En ik spreek uit eigenervaringen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon even bellen met je verzekering, dat is de kortste klap, en daar zijn ze voor....