Bij mijn inboedelverzekering is schade die ontstaan is door (huis)dieren uitgesloten. Is er een verzekering waarbij dit niet het geval is?

Ik heb aan mijn verzekering gevraagd of ik dit op de een of andere manier kon bijverzekeren, maar dat bleek niet te kunnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dat kun je niet verzekeren, en hoort ook helemaal niet bij een inboedelverzekering.

De verzekeringssite zegt het volgende:
"De meest uitgebreide verzekering biedt dekking tegen elk van buitenkomend onheil. Ieder plotseling en onvoorzien onheil is daarmee in principe gedekt. De polis kent echter veel uitzonderingen. Bijvoorbeeld schade veroorzaakt door huisdieren is vaak uitgesloten."
http://www.verzekeringssite.nl/inboedelverzekering/inboedelverzekering-dekking/

Als je zelf wat voorwaarden van diverse verzekeringen bestudeert, dan kom je altijd hetzelfde rijtje tegen: Oorlog, atoomkernreacties, overstroming (dijkdoorbraak), aardbeving, schade veroorzaakt door eigen huisdieren.

Zelfs bij de "Super dekking" van VZ-verzekeringen, (je mag aannemen dat dat de meest uitgebreide verzekering is), staat "schade veroorzaakt door huisdieren" vermeld onder "niet gedekt".
http://www.vz-verzekeringen.nl/inboedelverzekering/totaalopvangpolis/inboedelverzekering.html

Natuurlijk kun je nog gaan zoeken in de polisvoorwaarden van de diverse maatschappijen, om het helemaal zeker te weten, maar de kans dat je zo'n dekking vindt lijkt mij nihil. In dat geval kun je misschien nog beter even de Verzekeringssite of Independer bellen, omdat ze daar veel sneller in de voorwaarden van de diverse verzekeringsmaatschappijen kunnen zoeken.

http://www.independer.nl/algemeen/info/klantenservice.aspx
http://www.verzekeringssite.nl/contact/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hiervoor heb je een aansprakelijkheidsverzekering nodig en geen inboedelverzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel gezegd: Schade veroorzaakt aan eigen inboedel door eigen huisdieren is niet te verzekeren. Niet in de inboedel verzekering en ook niet in de WA verzekering.

Het enige dat schade verzekerd aan derden, veroorzaakt door eigen huisdieren, is de WA verzekering. Dus: jouw hond vreet het bankstel op van de buren als je daar even binnen met hem bent: verzekerd!

Jouw hond vreet jouw bankstel op bij jou thuis: naks, noppes, nada.

En als er al zo'n verzekering zou bestaan dan is de premie hiervoor zo hoog dat je met liefde het risico zelf neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kun je het wel verzekeren: Centraal Beheer heeft een All Risks woonverzekering die "eigen-schuld-schade" dekt.