wat is het verschil tussen een pensionfonds en een pensionpolis?

wat is het verschil en wat zijn de voor- en nadelen ervan?

Toegevoegd na 1 uur:
pensioen ja srry voor de spellingsfout...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een pensioenfonds is een organisatie die pensioenen verzorgt. Over het algemeen is deze in de cao van de werkgever vermeld. Hier worden de pensioen afspraken met medewerkers uitgevoerd. Een pensioen polis is belegd bij een verzekeringsmaatschappij en wordt door de werkgever gevuld met beschikbare premie per medewerker. Over het algemeen worden hierover hoge kosten betaald en is het pensioen een stuk lager als het tot uit betalen komt (woekerpolissen)
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Dat kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laskal, dat hoop je. Er is geen garantie dat Nationale Nederlanden niet kan omvallen. Bovendien wordt Nationale Nederlanden door ING verkocht.
Voor banktegoeden tot € 100.000 bestaat er wel een garantie.

Andere antwoorden (2)

Het fonds is het 'bedrijf' wat de polis uitgeeft. Op de polis staan de voorwaarden, waar jij en zij recht op hebben.

Als ik t fout heb hoor ik t graag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pensioenfonds of een verzekeringmaatschappij zijn organisaties die pensioenen verzekeren, daartoe premies ontvangen en te zijner tijd uitkeren.
Pensioenfondsen zijn stichtingen, die geen winst willen maken en bestuurd worden door werkgevers en werknemers.
Verzekeringmaatschappijen willen winst maken voor hun eigenaren, de aandeelhouders.

Een pensioenpolis is het papier waarin de rechten en verplichtingen uit hoofde van de verzekeringsovereenkomst te lezen zijn.