Is het mogelijk een verzekeringsovereenkomst te annuleren al voordat de verzekering is ingegaan?

De verzekering is aangevraagd op 1 mei 2011 en zou ingaan op 1 januari 2012.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Gezien de data die je opgeeft is de verzekering al ingegaan.

Was het voor die tijd is het in principe niet mogelijk, je bent namelijk een contact aan gegaan met de verzekeraar, het ligt dan aan de coulance van de verzekeraar of hij van het contract afziet zonder dat er boete betaald hoeft te worden.

Enkel als het te verzekeren object niet meer in jou bezit is kan de verzekering zonder boete beëindigd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt normaliter een verzekering opzeggen met een maand opzegtijd. Dan zou het in dit geval mogelijk hebben moeten zijn om de overeenkomst te beëindigen door een opzegbrief te sturen vóór 1 december 2011.