Kun je een ziektekosten verzekering afsluiten als je bijna het hele jaar buiten NL bent?

Toegevoegd na 1 uur:
Betr. heeft zichzelf 'gepensioneerd' (is self supporting) en is niet afhankelijk van vroegere bedrijven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat hangt oa. af van de reden waarom u in het buitenland verblijft. Bijv. als u werkt voor een Nederlandse werkgever dan is de NL zorgverzekering zelfs verplicht. Maar als u een buitenlandse werkgever hebt, dan is het (meestal) niet verplicht. Maar hangt oa. af van het land (verdragsland).
Werkt u niet in het buitenland ? Dan gelden weer andere voorwaarden (oa. termijn korter/langer dan 1 jaar)

Kies op deze site de situatie die op u van toepassing is en lees de details:
http://www.cvz.nl/verzekeringen/buitenland/buitenland.html

Toegevoegd na 14 minuten:
Lees nu pas de toevoeging:

Voor gepensioneerden lees evt ook:
http://www.cvz.nl/verzekeringen/buitenland/aanvullende-informatie/pensioenen/pensioenen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord zover. Dank voor alle reacties

Andere antwoorden (2)

Iedereen die voor en nederlandse werkgever werkt , ook al is dat deels in het buitenland die is toch verplicht een ziektekostenverzekering te hebben.Wanner ik het mis heb , dan hoor ik dat graag.
12 jaar geleden
Zolang je in Nederland ingeschreven staat ben je verplicht een Nederlandse ziektekostenverzekering te hebben