Waarom is het geslacht van je jongste kind berlangrijk voor je pensioen?

Ik krijg deze vraag van mijn werkgever.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Steenuiltje
13 jaar geleden
Wat voert je werkgever aan als reden waarom dit belangrijk is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom accepteer je dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet? Ik heb 2 kinderen een jongen en een meisje, de jongste is de jongen. Dat mag de heel wereld weten hoor :-)
Steenuiltje
13 jaar geleden
Wellicht eens handig om deze vraag bij je werkgever neer te leggen en hierover verder uitleg te vragen.

Antwoorden (5)

Totaal niet relevant. Je werkgever vraagt onzin
13 jaar geleden
Ik denk dat je werkgever ergens een foutje maakt, het is van generlei belang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt mij helemaal niets uit te maken. Sterker nog: er zijn ook mensen zónder kinderen. En wat dan? .... géén geslacht?
13 jaar geleden
Het is niet belangrijk. Die man praat dus onzin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wel belangrijk kan zijn is het geslacht van je partner.
Rekening houdend met de kans dat je overlijdt kan het van belang zijn om te berekenen wat de levensverwachting is van de (mogelijk nabestaande) partner.
Omdat vrouwen gemiddeld meer (omdat ze langer leven) pensioen krijgen dan mannen, zijn ze duurder voor pensioenen.
NB Meestal gingen pensioenrekenaars en -fondsen er standaard van uit dat een man een 3 jaar jonger vrouw heeft. Dat werd een "onbepaalde vrouw" genoemd.

Toegevoegd na 4 minuten:
De vraag kan dus afgeleid zijn van het geslacht en leeftijd van de partner en onnnadenkend ook gesteld zijn voor het kind.
Als je heet erg veel fantaseert zou het van belang kunnen zijn voor de duur van een eventueel wezenpensioen met het oog op een eventueel verschil in sterftekans van jongens t.o.v. meisjes.
Maar dan zijn ze heel raar bezig.