Kan je je laten verzekeren voor natuurrampen of hoort dit bij de inboedel verzekering ?

Nu het water erg hoog staat aan de maas vraag ik mij af of hun hier voor verzekerd zijn en of er ook een verzekering voor natuurrampen bestaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Heee,

Ik ben zelf Financieel Adviseur, en natuurrampen kan je niet meeverzekeren dat hoort tot de zogenoemde `Catastrofe risico's `.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zult je zeker kunnen verzekeren tegen natuurrampen, alleen zal daar een zeer hoog, exclusief prijskaartje aan hangen. Een natuurramp wordt als overmacht gezien. En tegen overmacht kun je niets doen. In de clausule zal de verzekeringsmaatschappij zich hier dus voor vrijwaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zeker; Wij hebben een verzekering die onze glazen uitbouw zelfs versekerd tegen hagelschade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel vaak tref je bij de 'kleine lettertjes' in de polis van de verzekering een clausule met: "Schade door oorlog, natuurrampen en terrorisme zijn standaard uitgesloten"......

Sterkte daar!