Hoeveel mag je bijverdienen naast je Wajong zonder dat de UWV omlaag gaat?

Dag ik vroeg me af hoeveel mag je bijverdienen naast je wajong zonder dat die omlaag gaat ik heb zitten google op rekenmachine maar ik snap er weinig van als ik bijv 300 in tik blijft het zelfde en word het bedrag wel van me wajong af gehaald

1.4K

Antwoorden (1)

Alles wat je bijverdient wordt gekort.
3 jaar geleden
Dirk123
3 jaar geleden
Dus als ik een krantewijk neem en ik verdien er 300 mee heb ik er in werkelijkheid niks aan ? En kan ik beter thuis zitten want verdien je net zo veel
ronron1212
3 jaar geleden
Ja dat klopt
Dirk123
3 jaar geleden
Hoeveel moet ik dan gaan verdienen als ik echt meer wil dan dat ik nu heb bij hoeveel begint dat
ronron1212
3 jaar geleden
Ja Dirk ik weet niet hoeveel wajong je krijgt maar het moet dus net zoveel of meer zijn
ronron1212
3 jaar geleden
Je gaat dan uit de wajong.
Dirk123
3 jaar geleden
Ik krijg 1025 en ben 25 dus zal dan wel echter een baan moeten hebben van 30uur denk?
ronron1212
3 jaar geleden
Je loopt toch niet voor niets in de wajong of wel?
Dirk123
3 jaar geleden
Nee omdat op school minder ging maar goed ik wil graag werken Ook 30 /40 uur dat is het hem niet maar elke keer Krijg ik te hooren over loondispensatie ik heb dat tijdje gedaan ook maar ik zag gewoon echt dat het minder was dan dat ik thuis zat dat terwijl uwv zeg werken loont het was niet te zien ik kreeg zekker 200 minder en werkde 3 dagen
Dirk123
3 jaar geleden
Daarom vroeg ik het me af hoe dat zit ze zeggen bij uwv als je werkt heb je altijd extra dit blijkt echter nooit het geval
Abcde
3 jaar geleden
Als ik dit lees begrijp ik dat je minimaal van iedere euro die je verdient 30 cent overhoudt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wajong/vereenvoudiging-wajong-vanaf-2020
Abcde
3 jaar geleden
Per 1 januari 2021 gaat dat in. Mooie motivatie om nu op zoek te gaan naar een baan.
Dirk123
3 jaar geleden
Oke dat geld ook zonder loondispesatie dir 30 cent en is dan dan normaal wel aanzienlijk meer stel je verdient 300 euro bijv?
Abcde
3 jaar geleden
Bij 300 uur hou je dan 90 euro over bovenop je wajong zoals ik het lees.
Dirk123
3 jaar geleden
Oke dus 300 euro hou ik er dan 90 van over en dan betaalt uwv volledig de normaal gewoon me uiterking uit die ik nu ook ontvang en daar gaat dan geen belasting van af of ook nog van die 90euro die ik dan over hou?