Kan ik de aanvullende beurs van mijn vorig studiejaar nog krijgen?

Ik zit nu in mijn 2e jaar HBO Werktuigbouwkunde en heb pasgeleden een aanvullende beurs aangevraagd (ik had altijd de gedachte dat mijn ouders teveel zouden verdienen voor een aanvullende beurs, blijkbaar was dat niet zo). Nu heb ik blijkbaar recht op een bepaald bedrag per maand en krijg ik het bedrag van de afgelopen maanden (sinds begin 2e jaar) ook nog in 1x nabetaald.

Ik had echter in mijn 1e studiejaar geen aanvullende beurs aangevraagd (terwijl ik hier wel recht op had), kan ik het bedrag waar ik in dat jaar (sept 2018 - aug 2019) recht op had ook nog nabetaald krijgen? Of is het eigen schuld dikke bult dat ik mijn aanvullende beurs niet vorig jaar al aangevraagd had?

Ik vraag het hier omdat contact opnemen met DUO nogal een uitdaging kan zijn.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Dat gaat helaas niet meer.
De aanvraag kan alleen met terugwerkende kracht over het studiejaar waarin je nu zit.
Kijk maar naar de link. Hierin staat dat je de aanvullende beurs kunt aanvragen met terugwerkende kracht tot het einde van het studiejaar.
Gelukkig heb je het voor dit jaar wel op tijd geregeld.