De vitaliteitsregeling (in andere sectoren heet dit ook wel Generatiepact) heeft geen invloed op het bruto uitgangssalaris. Je gaat minder werken (bijvoorbeeld 80%) en krijgt dan minder betaald (in dit geval 90%) en houdt 100% pensioenopbouw over.
De CAO salarisschalen en de CAO verhogingen die zijn of nog worden afgesproken, blijven gewoon van toepassing op je salaris, dus als je er 3,5% bij zou krijgen dan krijg je dat nu ook maar dan 3,5% op 90% van je salaris (in het gebruikte voorbeeld van 80-90-100 model)
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord.