Wanneer krijg ik mijn studiefinanciering?

Hallo allemaal, ik ben 17 februari achttien geworden. Het is nu 27 maart en ik heb nog steeds niet mijn studiefinanciering gekregen. Ik heb het aangevraagd en een brief gekregen. In die brief staat dat ik in april recht heb voor studiefinanciering maar is dat dan 23 maart of 23 april. Want volgens mij moet ik het 23 maart krijgen omdat dit dan geld voor april.
Of duurt het de eerste keer wat langer
Alvast bedankt!
Emile

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Studiefinanciering wordt achteraf uitbetaald, niet vooraf. Het geld over april krijg je dus eind april.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke dankuwel voor uw antwoord!
Dan heb ik nog een laatste vraag.
Had ik 23 maart geen recht op studiefinanciering? Alvast bedankt
tinus1969
6 jaar geleden
Ook loon/salaris en uitkeringen worden (meestal) achteraf uitbetaald, trouwens. En @EmileFb, nee 23 maart heb je geen recht op stufi. Als je 18 wordt, heb je recht op stufi in het eerstvolgende kwartaal. In jouw geval vanaf 1 april (want op 17 februari jarig), uitbetaling achteraf dus eind april.

Andere antwoorden (1)

De Studiefinanciering wordt maandelijks achteraf uitbetaald.

Helaas niet het antwoord waar je op hoopte!