Hangt mede van je burgerlijke staat af.
In 2017 zijn de bedragen voor een alleenstaande 107.752 en voor een stel 132.752.
Als het in 2018 geïndexeerd wordt, zal dit waarschijnlijk niet veel veranderen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Dus je mag 132.000 spaargeld hebben en dan krijg je toch nog zorgtoeslag? Ik val haast van m'n stoel!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Paulus, ik begrijp je verbazing, maar er geldt ook een inkomenstoets, waaraan waarschijnlijk sneller voldaan wordt. Je moet wel een heel trouwe spaarder zijn en NIET aan de inkomenseis voldoen om dit bedrag bij elkaar te sparen - tenzij je een vette erfenis ontvangt, natuurlijk. Dat bedrag ligt nl. voor een alleenstaande op 28.720, voor meerdere personen in een hushouden op 35.996. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-zorgtoeslag
fisbel
6 jaar geleden
Omdat de vrijstelling vermogen verhoogd is naar € 30.000 c.q. € 60.000 zijn de bedragen zoals genoemd in het antwoord ruim € 5000 / € 10.000 hoger. Lees de bedragen voor 2018: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/zorgtoeslag/zorgtoeslag-2018/voorwaarden-2018/hoogte-van-mijn-vermogen/hoeveel-vermogen-mag-ik-hebben. N.B: voor het kindgebonden budget geleden dezelfde bedragen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor de aanvulling!