ww gekort door vakantiedagen?

Heb over een periode bij een werkgever via een uitzendbureau gewerkt waar ik dus vakantiegeld en vakantiedagen had opgebouwd.Ben nu werkeloos geworden en nu zegt het uwv/ww dat ik gekort wordt op mijn ww uitkering i.v.m de vakantiedagen.Volgens het uwv/ww moeten vakantiedagen gekort worden op de uitkering.Klopt dit wel?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
ronron1212
6 jaar geleden
Nee niet als deze voor je ww periode zijn opgebouwd.
tinus1969
6 jaar geleden
Zijn de vakantiedagen soms uitbetaald?

Antwoorden (1)

De WW-uitkering gaat in op de datum einde dienstverband. Het UWV kort inkomen na je eerste WW-dag automatisch op je WW-uitkering. Als het gaat om een nabetaling van je voormalig werkgever, zoals uitbetaalde vakantiedagen en vakantiegeld, dan heeft het inkomen echter betrekking op de periode voor je eerste WW-dag en is de korting (waarschijnlijk) niet terecht. Je kunt hiervoor bezwaar maken bij het UWV.