Hoe kan ik veilig beginnen met investeren?

Eindelijk wat geld kunnen sparen. Dat wil ik investeren. Wat is een veilige manier om dat op lange termijn te doen?

Er staat veel op random websites, maar ik weet niet wat ik moet vertrouwen.

Hoor graag meer

3 maanden geleden
in: Sparen
tinus1969
3 maanden geleden
Over hoeveel geld heb je het ongeveer? Wat isje doel? Pensioen?
Ritsuka
3 maanden geleden
Belangrijkste: doe het alleen met geld dat je kunt missen
Hisham
3 maanden geleden
Geen specifieke doel. Alleen heb ik wat geld waar ik niks mee doe. Lijkt me zonde.
crispy
3 maanden geleden
Je kunt het, gezien ook je andere vraag, het best investeren in een woning.
AnnBoo8146
3 maanden geleden
Bedoel je met investeren beleggen in aandelen of obligaties? Dat is nooit 100% veilig, omdat er altijd een kans is dat je (een deel van) je inleg verliest.
Maar ik zou je dan adviseren naar een bank te gaan, en je daar te laten informeren. Veel banken hebben ook beleggingsrekeningen en vaak kan je dan ook kiezen voor een hoger of lager risico.
tinus1969
3 maanden geleden
Nogmaals, om hoeveel geld gaat het ongeveer? 10.000 euro? 100.000 euro?
Inekez1
3 maanden geleden
Zolang je op zoek bent naar een woning zou ik daar voorrang aan geven. Pas als je een woning hebt, weet je wat je daar maandelijks aan kwijt bent (huur, energie, reiskosten, etc). Mogelijk heb je ook een bedrag nodig als borg en voor de inrichting van je woning.
Pieterke
3 maanden geleden
Je wilt op jezelf gaan wonen. Enig idee hoeveel dat kan gaan kosten? Dat is hoogstwaarschijnlijk veel meer dan je nu verwacht. Mogelijk moet dat huis ook opgeknapt worden en dat kan ook erg oplopen. En dan je inrichting nog, huur, verzekering enz. enz.
Dutch123
3 maanden geleden
Zou het voor een eigen woning gebruiken
Tcorolla
3 maanden geleden
Ik investeer via BinckBank en dan voornamelijk in AEX index bedrijven. Ik heb geen verstand van aandelen, maar ik spreid mijn risico over verschillende sectoren. Dat heb ik geleerd van mijn vader(die veel handelde). Ook lees ik mij in wat het sentiment is van bedrijven waar ik aandelen van heb. Als het minder wordt verkoop ik. Ik heb intussen een redelijk vermogen in aandelen zitten en een rendement van 30% over afgelopen 3-4 jaar. Daar zit wel het corona jaar in. Enkel afgelopen jaar had ik maar 4-5% en ik doe het slechter dan professionelere beleggers. Mijn portefeuille is wel erg defensief. Ik heb ook wel eens wat meer risico genomen maar ben bij een bedrijf 50% investering kwijt geraakt, bij andere kreeg ik 200%+ rendement. Dat waren de extreme, er zat van alles tussen in. Ik zou mezelf inlezen en wellicht een cursus beleggen doen. Je kan alles kwijtraken als je denkt snel rijk te kunnen worden.
Marisssss
2 maanden geleden
Probeer altijd te spreiden. Een deel in de woning, een deel op de spaarrekening en een deel voor de lange termijn in bijvoorbeeld index fondsen. Succes

Geef als eerste antwoord