Sparen in Turkije, via welke turkse bank kan dan vanuit Nederland?

Sparen in turkije is aantrekkelijk gezien de hoge rentestanden daar.

Om te kunnen sparen in Turkije moet je beschikken over een belastingnummer cq. kimlik (deze heb ik inmiddels).

Bij welke Turkse bank kan je via internet je rekening beheren, overboekingen doen?

Iemand ervaringen met spraren vanuit Nederland bij een Turkse bank?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
3.3K

Antwoorden (2)

Spaar dan bij een Turkse bank in Nederland. Dan krijg je bij een failissement tot maximaal €100.000 je geld terug.
De hoge rente geld voor rekeningen in Turkse lira (6,25%) terwijl ze op eurorekeningen 2,05% bieden. Dat komt omdat de Euro een sterkere munt wordt geacht dan de lira. Je loopt het risico dat de lira minder waard wordt en dan kan je zelfs verlies leiden. Maar er is ook een kans dat de euro minder waard wordt en dan heb je nog veel meer winst. Door de bank genomen (vergeef me de woordspeling) betekent een hogere rent een hoger risico.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben daar de Garantibank voor en die bieden een rente aan in functie van hoeveel geld erop staat, wel op een Lira rekening.
In de bank zelf terplaatse kan u steeds een betere intrest bedingen dan de normale.
Laatst kregen wij 8,25 % op het bedrag welke er ganse maand opstond,en die komt maandelijks op uw rekening bij, maar daar nemen ze iets meer dan 1% belastingen onmiddellijk af.
U kan die rekening via telebanking beheren en evt bijstorten/afnemen.