is het beter als je meer dan 100.000 euro op je spaarrekening hebt staan, bij een andere bank een rekening te openen ?

is het beter als je meer dan 100.000 euro op je spaarrekening hebt staan, bij een andere bank een rekening te open en het bedrag wat meer is dan 100.000 euro hier op te storten omdat bij een faillissement de regering maar 100.000 euro uitbetaald?'

11 jaar geleden
in: Sparen
3.1K

Het beste antwoord

Zelfs als je minder dan €100.000 op je rekening hebt staan is het beter om een rekening bij een andere door DNB erkende bank te storten. Stel namelijk dat je bank failliet gaat, dan krijg je wel je geld terug (tot €100.000) maar dat duurt nog wel even. Er moet eerst onderzocht worden of je inderdaad daar een rekening had enz. enz. Daar kan enige tijd overheen gaan. En gedurende die tijd kan je niet bij je geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De overheid garandeert een terugbetaling van de spaartegoeden tot een bedrag van 100.000 euro. Om het risico te beperken, is het raadzaam om je spaargeld over verschillende banken te spreiden.
11 jaar geleden
een bedrijf mag zelf geen spaarrekening openen. deze hebben hier speciale of gewoon normale rekeningen voor. eventuele spaarrekeningen moeten op naam worden geschreven en dus niet meer gekoppeld aan een bedrijf.

de failitements uitkeringen bij bedrijvenrekeningen zijn anders dan spaarrekeningen