Welke spaarrekening is erkend door de belastingsdienst als groen sparen mbt fiscaal voordeel vanaf 2013?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
1.2K

Het beste antwoord

Afbouw heffingskorting groen sparen
Het was de bedoeling deze heffingskorting in 3 jaar af te bouwen.

In het Begrotingsakkoord 2013 wordt echter ingezet op meer nadruk op duurzame (“groene”) economische groei. In dat kader is besloten de regeling groenprojecten niet verder te versoberen maar groen beleggen en groen financieren blijvend fiscaal te stimuleren met een heffingskorting van 0,7%, naast de bestaande vrijstelling ter waarde van 1,2% in box 3.

De Belastingdienst geeft een overzicht van de huidige groenfondsen met belastingkorting:
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Groen sparen is er niet meer bij. Wel beleggen, zoals bij Triodos of ASN en dan de Groenfondsen. Maar ook daar heeft de overheid de voordelen teruggeschroefd en is het eigenlijk alleen nog belastingvrij, dus valt het buiten Box III.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de INGbank kunt u groen sparen.
Het geld dat u stort op uw ING Groen Spaardeposito investeren wij grotendeels in groene projecten zoals windturbines en duurzame woningbouw. Daarnaast zetten we uw spaargeld in voor ‘microfinanciering’: kleine ondernemers in ontwikkelingslanden kunnen lenen voor het opzetten van een eigen bedrijf. Met een ING Groen Spaardeposito draagt u dus concreet bij aan een betere wereld.

De overheid stimuleert investeringen in milieuvriendelijke projecten. Kiest u voor het ING Groen Spaardeposito, dan spaart u met belastingvoordeel.