De (ongeveer) 50 euro per maand die naar de spaarloon ging, krijg ik die nu bij mijn bruto of netto salaris?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik bedoel dus niet het al gespaarde bedrag, maar vanaf januari 2012. Wat gebeurt er met die 50 euro?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sparen

Het beste antwoord

tot en met december 2011 werd je bruto salaris met 50 euro verlaagd. dit bedrag ging netto in je spaarloon rekening. hier zat ook je grootste voordeel om mee te doen. bij 30% belasting ging je netto 35 euro minder ontvangen maar kreeg je wel 50 euro op de rekening.

nu per 2012 bestaat deze regeling niet meer waardoor de inhouding op je bruto salaris van 50 euro ook niet meer plaatsvindt.
hierdoor ga je netto meer ontvangen. bij 30% belasting zal dit netto 35 euro per maand zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die werd bruto uitbetaald naar de spaarloonrekening. Nu wordt hij na aftrek van de diverse inhoudingen netto uitbetaald...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het door jou gespaarde bedrag dat van je bruto loon werd ingehouden, kun je nu netto laten uitbetalen. Vanaf 1 januari jl. kun je bij de instantie waar je spaarloon gereserveerd is het bedrag laten uitkeren. Informeer bij deze instantie. Ik heb het via Centraal Beheer laten uitkeren en had het binnen 10 dagen uitgekeerd op mijn rekening.

Toegevoegd na 59 minuten:
Goed dat je een toevoeging hebt gegeven, want je vraag leek anders dan je hem bedoelde. Vanaf 1 januari wordt het bedrag dat tot 1 januari werd ingehouden van je brutoloon er weer bij opgeteld. En het totale brutoloon wordt netto uitgekeerd. Het bedrag dat € 50,- bruto netto oplevert is afhankelijk van factoren, bijvoorbeeld de hoogte van je totale loon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die krijg je bij je brutosalaris en daar betaal je dan dus weer belasting over.
De spaarloonregeling was bedoeld om het sparen te stimuleren. Je mocht dan een bedrag, onbelast van je bruto inkomen halen. Nu de regeling is vervallen komt het bedrag weer bij je bruto inkomen.