Waar kan ik veel geld lenen met eigen huis?

Ik heb een huis 2 jaar geleden gekocht en betaal maandelijks 580 aan hypotheek, mijn bruto jaarloon is 40.000 en ik wil graag rond 40.000 lenen en op mijn bank gestort hebben. Hoe kan ik dit bereiken?

10 maanden geleden
in: Lenen
2.5K
tinus1969
10 maanden geleden
Als extra hypotheek obv overwaarde of op een andere manier? Heb je verdere schulden zoals pl? Autoleasecontract? Telefoon?
Piko32
10 maanden geleden
ik heb geen overwaarde ik heb mijn huis pas gekocht, en als ik geld leen bij de hypotheek verstrekker dan krijg ik het geld niet op mijn bank? Heb telefoon abonnement/auto en geen leningen ofzo
tinus1969
10 maanden geleden
Geld dat je leent van je hypotheek verstrekker kan in bepaalde situaties gewoon op je rekening worden gestort.
Maar geen overwaarde = natuurlijk geen lening. En de AFM en DNB letten tegenwoordig goed op te grote schulden. Dus bij gewone banken etc wordt dit snel lastig.
Waar wil je dit geld voor gebruiken? Is op basis daarvan mss iets mogelijk?
Ritsuka
10 maanden geleden
Waar wil je het geld voor gebruiken? Als het voor een verbouwing aan je huis is, is een bouwdepot een optie.
SimonV
10 maanden geleden
Lloyds bank € 40.000,- lenen gedurende 10 jaar maandtermijn € 464,- (Rente 7,2%).
https://www.rente.nl/lenen/faq/looptijd-lening
Of het verstandig is, is vraag 2. Aan je huis heb je niets, dat is eigenlijk nog van de bank...
erotisi
10 maanden geleden
Met een maandinkomen van 40000 moet je toch meer dan 580 kunnen krijgen?
tinus1969
10 maanden geleden
@erotisi, afgezien van de fouten in je reactie (t is een JAARinkomen, gren maandinkomen van 40K), waar baseer je dit op?
ronron1212
10 maanden geleden
Ik weet niet hoeveel je huis gekost heeft en hoeveel hypotheek er op zit gezien het bedrag is het een laag bedrag
erotisi
10 maanden geleden
https://www.ing.nl/particulier/hypotheek/hypotheek-berekenen?mcing=sepa_gonb_mass_mrt_t_hypotheken-nb-think-berekenen&account=hypotheken&campaign=NB-Think-berekenen&adgroup=berekenen&keyword=hoeveel%20hypotheek%20kan%20ik%20krijgen&gclid=EAIaIQobChMI9PeRzcap_wIVx8ftCh1uzALJEAAYAiAAEgKuI_D_BwE
ronron1212
10 maanden geleden
@erositie wat bedoel je met de linkte bereiken hypotheek is afhankelijk van inkomen en waarde van het huis.
tinus1969
10 maanden geleden
@erotisi, zou je een heldere redenering willen opschrijven ipv een link te dumpen?
erotisi
10 maanden geleden
spreekt voor zich lijkt mij.Door het in te vullen zie je hoeveel je kunt lenen met 40000.
Inekez1
10 maanden geleden
@erotisi, jouw link geeft aan hoeveel hypotheek je voor een woning kunt krijgen. Dat wil niet zeggen dat je met een bestaande woning+hypotheek nu zomaar het resterende bedrag kunt lenen. Het idee van een hypotheek is dat er een borg (de woning) tegenover staat. Bij een gewone lening is dat over het algemeen niet het geval. Als de extra lening bedoeld is als bouwdepot om de woning te verbouwen/verbeteren, dan is er wellicht wel iets mogelijk via de hypotheekverstrekker. Is de lening van 40K bedoeld voor iets heel anders, dan staat het ook volledig los van de hypotheek. Gezien de vraagstelling vermoed ik dat laatste. Wat er dan wel of niet mogelijk is, hangt af van het doel van de lening. Dure auto kopen? Of boot, of camper ofzo? Of een eigen bedrijf beginnen? Of een jaar niet werken en op wereldreis?? Dat maakt nogal uit voor de mogelijkheden om al dan niet een lening te kunnen krijgen?
ronron1212
10 maanden geleden
De site geven alleen maar een max aan maar er zijn iets meer eisen. Daarnaast heb je wel of geen partner met inkomen. Wat is de waarde van het huis dat kan je niet 100% financieren. @erositi

Geef als eerste antwoord