Mag ik spaargeld apart zetten voor iemand anders?

Mijn zusje is bijzonder slecht met geld en red het vaak niet tot het eind van de maand. Ze maakt mij dan aan het begin van de maand 400 euro over en richting het einde van de maand vraagt ze dit in delen terug. Kan ik hier problemen mee krijgen? Het staat nooit lang op mijn rekening want iedere maan maakt ze het wel op, maar de drempel is voor haar wat hoger als ze mij eerst moet vragen om geld dus geeft ze haar laatste 400 euro niet uit aan onzin.

een jaar geleden
in: Lenen
1.4K
ronron1212
een jaar geleden
Nee hoor niets aan de hand.
tinus1969
een jaar geleden
Als een van jullie een bijstandsuitkering of vergelijkbaar ontvangt, heb je wat uit te leggen.
erotisi
een jaar geleden
Ook in geval van beslag legging of faillissement kan probleem is
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Je vraag klopt in mijn ogen niet helemaal. Je krijgt geld van iemand anders om het tijdelijk te 'bewaren'.
De reacties van Tinus1969 en Erotisi zijn terechte opmerkingen. Daarnaast lijkt het me goed om op te passen dat het jullie verstandhouding niet (ooit) kan verstoren. Geef je haar altijd het geld, als ze er om vraagt? Of wil je eerst weten waarvoor ze het nodig heeft? Wie bepaalt of iets 'onzin' is om geld aan uit te geven? Wat als ze straks toch geld te kort heeft? Is het dan jouw schuld, omdat je haar al alles hebt terug gegeven? Is er al over gedacht om "echt" te gaan sparen? Elke maand een bedrag op een spaarrekening zetten, voor onvoorziene uitgaven.

Antwoorden (1)

Ja, je mag spaargeld apart zetten voor iemand anders. Hiervoor kun je een aparte spaarrekening openen bij een bank. Let er wel op dat je de naam van de ander opgeeft als rekeninghouder.
9 maanden geleden