Wat zijn de gevolgen van tijdelijk niet aflossen bij DUO?

Mijn man en ik hebben allebei helaas een studieschuld.
Nu is het zo dat we net een huis gekocht hebben en dat we het komende jaar wat moeite zullen hebben met de lasten, dubbele woonlasten.
We moeten huur betalen voor onze huidige woning en al hypotheek voor de nieuwbouw woning waar we pas over een jaar in kunnen.

Het zou fijn zijn als we dus 1 jaar niet aflossen aan DUO.
Op de site van DUO staat het wel heel makkelijk aangegeven:
"edere terugbetaler kan het terugbetalen van zijn studieschuld tijdelijk stopzetten. De reden maakt niet uit: een wereldreis, een huwelijk, de aanschaf van een auto, een nieuw huis. Of gewoon, omdat het even beter uitkomt."

Dat kan toch nooit zo makkelijk zijn?
Waar zit het addertje?

10 jaar geleden
in: Lenen
1.7K
ronron1212
10 jaar geleden
Kan wel je betaald wel rente dat is het.

Het beste antwoord

Dat addertje -als je het zo zou noemen- staat iets lager:

■De rente over uw schuld blijft lopen

Toegevoegd na 3 minuten:
En nog een:

"Had u een aflosvrije periode? Of is het inkomen van uw partner bij de berekening van uw maandbedrag buiten beschouwing gelaten? Dan komt u pas in aanmerking voor kwijtschelding na de aflosfase van 15 jaar plus de maanden waarin het partnerinkomen buiten beschouwing is gelaten en/of de maanden waarin u tijdelijk niet aflost (aflosvrije periode)."

Kortom, het duurt langer voor je (eventueel) voor kwijtschelding in aanmerking komt.
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Ik heb het ook gelezen, maar vind dit eerder ' logisch' dan een ' addertje. Het zou ook mijn antwoord zijn, dus een +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, het is geen addertje maar gewoon oorzaak en gevolg....