Hoe krijg ik op mijn 18e een geldlening?

Hallo,

Ik ben 18 jaar oud, heb een vast contract van 32 uur, en wil heel graag een lening ( die in maanden te betalen is ) zodat ik me uit de problemen kan halen door achterstanden etc te betalen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Lenen
1.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.ing.nl/particulier/lenen/lenen-bij-de-ing/lening-aanvragen/index.html
Wanneer kunt u een lening aanvragen?
U heeft een Betaalrekening bij ING en woont in Nederland
U bent ouder dan 18 en nog geen 70 jaar
U heeft een inkomen. Als u een bijstands- of werkloosheidsuitkering heeft, dan kunt u geen lening aanvragen.
Ritsuka
5 jaar geleden
Let wel op dat je met lenen uiteindelijk MEER moet betalen. Je kunt dus verder in de problemen komen.
Is het mogelijk betaalregelingen te treffen met de bedrijven waar je een achterstand bij hebt? Er is vaak veel mogelijk.
Amadea
5 jaar geleden
Inderdaad Ritsuka. Het is heel onverstandig om schulden met een lening te gaan afbetalen, want je schulden worden er waarschijnlijk alleen maar hoger door.

Antwoorden (1)

Als je achterstanden hebt met betalingen, zal het (bijna) niet mogelijk zijn om geld te lenen. Bij veel achterstanden als er een registratie bij het BKR hebben plaatsgevonden en met zo'n registratie zullen de meeste kredietverstrekkers een krediet wijgeren.
Als een kredietverstrekker wel een krediet wil verstrekken, zal het al snel om een malafide kredietverstrekker gaan en dan moet je rekening houden met hogere rentes en andere, niet erg wenselijke, voorwaarden.
Daarnaast moet je je afvragen, of je schulden wilt maken om andere schulden af te betalen. Geld lenen kost altijd geld (rente), dus voor je het weet heb je nog meer schulden.
Je kunt beter proberen om met een crediteur een betalingsregeling af te sluiten. Dat is meestal veel effectiever en een stuik goedkoper.