blijft er een restschuld over als de borg minder opbrengt als een geleend bedrag?

ik heb een lening van 5000 euro die ik voor 15 augustus terug moet betalen. in een contract hebben geld uit lener en ik afgesproken dat mijn auto "waard 6000 euro" borg staat voor de lening. als ik de lening niet voor de 15 e augustus terug betaal heeft de geld uitlener de auto. Nu een jaar later is de auto 4000 euro waard. Blijf ik met een restschuld zitten van 1000 euro?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Lenen
1.4K
ronron1212
8 jaar geleden
Ja schuld is schuld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijk de voorwaarden voor je lening door daarin zal deze situatie ook opgenomen zijn.
Restschuld kan wel en niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als in het contract staat dat jouw auto borg is én er wordt in het contract gesproken dat de auto 6000 euro waard is én de uitlener heeft getekend voor een deze waarde.. dan lijkt het mij dat hij accoord gaat met een waarde van 6000 euro. Iedereen kan op zijn vingers uittellen dat een auto minder waard wordt in een tijdsbestek. Dat had de uitlener kunnen weten. Hij heeftvecht getekend voor een waarde van 6000 euro. Anders had er alleen gestaan dat jullie accoord gaan met slechts ' borg is de auto' .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry, ik heb over jouw vraag een dikke discussie met mijn partner. Hij is het niet met me eens. Schuld is schuld wordt hier gezegd, de auto is dan wel borg, maar dat wil niet zeggen dat met het inleveren van je auto je schuld afgelost is. Als je auto de schuldsom niet dekt, zul je een restschuld hebben.

Antwoorden (1)

Ja, als de eventuele te verkopen goederen niet genoeg opbrengen om de schuld mee af te lossen, dan blijft er nog een stukje schuld staan. Waarbij het , helaas, zelfs nog maar de vraag is of de auto bij gedwongen verkoop ook daadwerkelijk de getaxeerde / geschatte waarde gaat opbrengen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. Kan er dan voor die 1000 euro ook beslag gelegd worden op andere spullen van mij. Bijv. tv en laptop. het is een lening die ik heb bij een kennis van mij. niet bij de bank of lening instantie oid.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet zomaar zondermeer, maar wel als hij op een gegeven moment besluit een deurwaarder in te schakelen omdat je niet over de brug komt. Aflossen is altijd belangrijk, maar helemáál als het gaat over vrienden en familie. Want dan kunnen leningen je je relatie kosten. Definitief. Je kunt dus beter sowieso met elkaar om de tafel en bespreken hoe je dat nu gaat oplossen. Bied zelf desnoods iets aan om de lening af te lossen, spreek termijnen af, lever spullen in, whatever. Een jaar voor 5000 euro is wel HEEL erg lang als je tussendoor niets hebt afgelost.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
(heb bij elk bedrag een 0 weggelaten) en rente betaald maandelijks. Mijn huis staat in de verkoop, zodra die is verkocht wil ik gelijk de schuld terug betalen. dat weet de kennis. ben al 10000 (ook zonder die 0) gezakt in de prijs... dat weet de kennis ook. Ik wacht maar af tot de 15e. (heb geen werk of uitkering)