Wat als een ouder schulden maakt op naam van een kind?

Een kind van boven de 18 woont nog bij een ouder. Het vermoeden is dat de ouder schulden maakt (dingen besteld / koopt) op naam van het kind.
In hoeverre is hier iets tegen te doen? Hoe kan er uitgezocht worden of dit inderdaad het geval is?

In dit geval is het aflever adres ook het adres van het kind. De ouder is altijd thuis en ontvangt dus ook alle (mogelijke) zendingen / houdt brieven en aanmaningen achter.

Toegevoegd na 6 dagen:
We hebben inmiddels bij de BKR in Tiel een overzicht gevraagd van geregistreerde schulden.
Een deurwaarde kan alleen het overzicht geven van wat bij hem geregistreerd staat (wat niet bij de BKR stond!).

Zijn er nog meer mogelijkheden om naar schulden te zoeken?
En hints wat te doen als je zo'n schuld vindt zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
1.4K

Het beste antwoord

Dat is een vervelende situatie. Als daar sprake van is, is er dus sprake van oplichting door de ouder richting het eigen kind en richting het bedrijf dat de bestelling levert.

De schuldeiser zal aanmaningen sturen, en op de duur zal er wel een incassobureau aan te pas komen om de schuld op het kind te verhalen.

Zeker op het zelfde adres is het moeilijk vast te stellen dat het kind de goederen niet zelf heeft besteld. Wellicht komt e.e.a. wel aan het licht doordat voor zendingen van pakketjes vaak moet worden getekend, al is een handtekening ook zo vervalst.