Verstrekt een hypotheker ook een persoonlijke lening?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
ronron1212
9 jaar geleden
hoe bedoel je een hypotheker?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je het over de bank hebt ja. Als je het over de medewerkers hebt nee. Een persoonlijke lening valt onder een consumptief krediet en een hypothecair krediet is een veel complexer en hoger krediet en dat wordt normaalgesproken door 2 verschillende medewerkers/afdelingen gedaan. Afhankelijk van hoe groot de bank/kredietverstrekker is. Toevallig verstrek ik nu persoonlijke leningen en als ik mijn WFT hypothecair krediet heb ga ik hypotheken verstrekken en geen persoonlijke leningen en andere consumptieve kredieten meer. Bronnen:
- Wet financieel toezicht

Antwoorden (1)

Geen idee wat jij met "een hypotheker" bedoelt,maar hypotheken worden vooral door banken verstrekt en bij de meeste banken kan je ook een persoonlijke lening afsluiten.